Kundcase

Vad har våra kunder fått hjälp med och vad säger de själva?

Här presenterar vi röster från nöjda företagare.

Det är mycket enklare att samarbeta med människor som känner oss sedan tidigare och förstår de lokala förutsättningarna här i Varberg

Lars Bengtsson

Ägare & Skeppare, Fladenbåtarna

”Lokalkännedomen är helt avgörande för oss”

Fladenbåtarnas havsfisketurer har lockat turister och fiskeintresserade till Varberg sedan 1960-talet. För att nå målgruppen har hemsidan i kombination med digital marknadsföring blivit allt viktigare.

– Mediehuset Hallands Nyheter har hjälpt oss att ta fram en strategi så att vi syns på rätt ställe vid rätt tillfälle, säger Lars Bengtsson, ägare och skeppare.

Läs mer om Fladenbåtarna i deras advertorial

Kombinationen av print och digitalt passar oss

De lokala kampanjerna för ICA Kvantum och ICA Hajen tas fram i nära samarbete med experter från Mediehuset Hallands Nyheter.

– HN är med i utvecklingen, ligger i framkant och kommer med nya idéer och förslag när det gäller vår marknadsföring. Vi har en tät dialog och får stöd och råd i frågor vi behöver hjälp med. Det är viktigt att den kompetensen finns, säger Victor.

Läs mer om ICA Hajen i native-artikeln

– De olika marknadsföringskanalerna kompletterar varandra. Vi har kunder i alla åldrar, så vi kan inte utesluta någon kanal, säger Victor.

Victor Andersson

Ställföretradande ICA-handlare, ICA Hajen

– Vi är väldigt nöjda med vår försäljning och utveckling här i Varberg och marknadsföringen är så klart en viktig del i det

Göran Borg

VD, Coop Varberg

”Native-annonserna har fått stort genomslag”

Sedan två år tillbaka använder Coop Varberg också så kallade native-annonser i sin marknadsföring. De annonsmärkta texterna med redaktionellt innehåll publiceras på hn.se och har fått stort genomslag.

– Vi har verkligen fått bra respons och mycket positiva kommentarer från kunder som har läst våra native-annonser, säger Göran.

Läs mer om Coop Varberg i native-artikeln